ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΜΠΟΡΩΝ & ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ

  Covid-19: Yαλοπίνακας, η σωστή επιλογή στα διαχωριστικά προστασίας κοινού | Τελευταίες ενημερώσεις, για εργοδότες και εργαζόμενους 18.05.2020

 δείτε στην κατηγορία Νέα



Ενημέρωση για τον τρόπο διάθεσης της επιστρεπτέας προκαταβολής

 

Η επιστρεπτέα προκαταβολή είναι ακατάσχετη, αφορολόγητη, δεν συμψηφίζεται με οποιαδήποτε οφειλή. Η πρώτη της φάση, έχει ως συνολική δημόσια δαπάνη ένα δισεκατομμύριο (1.000.000.000) ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί στο συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Οικονομικών.


ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ
Επιχειρήσεις που δικαιούνται στην πρώτη φάση επιστρεπτέα προκαταβολή είναι όσες έχουν καταθέσει σχετική αίτηση με βάση τις πρόνοιες της υφιστάμενης Κοινής Υπουργικής Απόφασης και είτε σταμάτησαν να λειτουργούν με κρατική εντολή ή παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους, ως ακολούθως:


αα)  για τις απλογραφικές επιχειρήσεις που παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών κατά 6,7% τουλάχιστον το πρώτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με την περίοδο αναφοράς, που στην προκειμένη περίπτωση ισοδυναμεί με τον μέσο όρο του πρώτου τριμήνου των τριών προηγούμενων ετών, με βάση τη δήλωσή τους στην πλατφόρμα «myBusinessSupport»,


ββ)  για τις διπλογραφικές επιχειρήσεις που παρουσιάζουν μείωση κατά 20% τουλάχιστον του κύκλου εργασιών κατά τον μήνα Μάρτιο του 2020, σε σχέση με τον μηνιαίο μέσο όρο των τριών προηγούμενων ετών.


Πρόνοια έχει ληφθεί για τις επιχειρήσεις που δεν είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ, για τις νέες επιχειρήσεις και για τις εποχικές επιχειρήσεις, έτσι ώστε ο κύκλος εργασιών του Μαρτίου του 2020 ή του πρώτου τριμήνου του 2020 να συγκρίνεται με περιόδους αναφοράς που να προσιδιάζουν στις δικές τους ιδιαιτερότητες.

 

 

ΥΨΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

Το ύψος της ενίσχυσης προσδιορίζεται τυποποιημένα, με έναν βασικό αλγόριθμο ως εξής: Λαμβάνεται υπόψη η διαφορά του κύκλου εργασιών του 2020 με τον κύκλο εργασιών της περιόδου αναφοράς που πολλαπλασιάζεται επί την ποσοστιαία διαφορά εκροών μείον τις εισροές του προηγουμένου έτους και στη συνέχεια από το γινόμενο αφαιρείται ένα ποσό που ισοδυναμεί με τον αριθμό των εργαζομένων που έχει θέσει η επιχείρηση σε αναστολή την 21η Απριλίου 2020 επί 800 διά τρία.


Το βασικό κριτήριο είναι η μείωση του τζίρου, όχι ολόκληρη όμως, αλλά αυτή που αντιστοιχεί στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης και το περιθώριο κέρδους της (όσο καλύτερα μπορούμε να τα προσεγγίσουμε).


Δεν λαμβάνουμε υπόψη, δηλαδή, τα αγαθά και τις υπηρεσίες που συνήθως αγοράζει από τρίτους, για να προσφέρει τα δικά της αγαθά ή υπηρεσίες, όπως αυτά απεικονίζονται στη διαφορά εκροών-εισροών.


Στη συνέχεια, αφαιρούμε μέρος του εργατικού κόστους που έχει αναλάβει το κράτος (τα 800άρια των εργαζομένων σε αναστολή δηλαδή, αλλά μόνο κατά το ένα τρίτο, αφού η μείωση του τζίρου αφορά κατά κύριο λόγο το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου).


Δεδομένου ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν σίγουρα πληγεί, αφού είναι κλειστές με κρατική εντολή ή γνωρίζουμε ότι θα έχουν σοβαρή μείωση τζίρου τον Απρίλιο, αφού έχουν ήδη αξιόλογη μείωση τον Μάρτιο, κάτι που ακόμα δεν μπορούμε να το διαπιστώσουμε από τα στοιχεία του κύκλου εργασιών, προβλέπονται κάποια ελάχιστα ποσά ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων της επιχείρησης με σχέση εξαρτημένης εργασίας την 31η Μαρτίου 2020.


Συγκεκριμένα, τα ελάχιστα ποσά είναι:

α) 2.000 ευρώ για επιχειρήσεις που δεν απασχολούν εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας,

β) 4.000 ευρώ για επιχειρήσεις με 1 έως 5 εργαζόμενους

γ) 8.000 ευρώ για επιχειρήσεις με 6 έως 20 εργαζόμενους

δ) 15.000 ευρώ για επιχειρήσεις με 21 έως 50 εργαζόμενους,

ε) 30.000 ευρώ για επιχειρήσεις με πάνω από 50 εργαζόμενους.

 

Το ανώτατο ύψος ενίσχυσης (ανά επιχείρηση) δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 350.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις που απασχολούν έως 250 άτομα και το ποσό των 500.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 250 άτομα. Το μέτρο απευθύνεται κυρίως στις μικρότερες επιχειρήσεις, που δεν έχουν επαρκή πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό και θα έχουν δυσκολία να επωφεληθούν από τη ρευστότητα που προσφέρει η κυβέρνηση μέσω του τραπεζικού συστήματος. Οι επιχειρήσεις που δεν έκαναν για οποιονδήποτε λόγο αίτηση στην παρούσα φάση της επιστρεπτέας προκαταβολή, θα μπορούν να υποβάλουν στην επόμενη, όπου θα ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι δεν έλαβαν μέρος στη φάση αυτή, ώστε να μην υπάρχουν κατά το δυνατόν αδικίες για επιχειρήσεις που έχουν πληγεί με παρόμοιο τρόπο.


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ – ΕΠΙΤΟΚΙΟ

Η επιστροφή του ποσού αρχίζει από το 2022  – υπάρχει δηλαδή περίοδος χάριτος μέχρι τις 31/12/ 2021 – και θα γίνει σε 40 ισόποσες τοκοχρεωλυτικές μηνιαίες δόσεις. Το ποσό της ενίσχυσης εμφανίζεται στις οφειλές της επιχείρησης στο TAXISNet. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα δουν το ποσό που τους αναλογεί και θα υποβάλουν αίτηση για τη χορήγηση επιστρεπτέας προκαταβολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» στο TAXISnet.


Επιτόκιο είναι:  το βασικό επιτόκιο που ορίζεται  από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ελλάδα, προσαυξημένο κατά 109 μονάδες βάσης. Δηλαδή, με σημερινά δεδομένα, κάτω του 1%.

 

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΙΔΙΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Η επιχείρηση υποχρεούται να διατηρήσει έως την 31η Οκτωβρίου 2020 τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσε υπό οιοδήποτε καθεστώς απασχόλησης κατά την 30ή Μαρτίου 2020, βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ. Είναι η ρήτρα απασχόλησης που υπάρχει σε όλα τα κυβερνητικά μέτρα.


Διαδικασία υποβολής αίτησης

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση επιστρεπτέας προκαταβολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» η οποία αποτελεί εφαρμογή του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/mybusinesssupport).



Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 15 Μαΐου 2020.